söndag 17 oktober 2010

Synas

Vi skapade intrycket av förälskelse, jag tog bara flyget hem.
Du mötte mig vid containern där bakom, ja där bakom affären jag inte förmår mig att gå in.
Vintern smög sig inpå min jacka, inuti kom den långsamt.
Jag ville ha din värme, i tystnad, för oss själva.
Jag talade i kryptiska vokabulär, giftet sågs i min utandning.
Dimman av talet la sig som en hinna runt ditt sköra huvud, du var svag och jag var svagare.
Vi gick, asfalten tyngde våra steg även om den var fast under våra sulor.
Jag var ung, du var yngre. Vi var gamla men aldrig där vi syntes.
Vi kunde gömma oss, det var aldrig någon som såg för vi syntes.
Jag blundade för att vi skulle finnas, blundade du?
Vi slutade och jag slöt mig in i dig.
Jag visste inte om du ville.
Jag förstod.

Inga kommentarer: