torsdag 16 april 2009

Medans du sov

Jag känner att det börjar bli kallt, kroppen bredvid mig värmer inte längre.
Har svårt att sova på spik när det mjuka dunet ruttnat.
Känner mig instängd i något som en gång var vackert.
Något jag inte längre älskar kan jag älska hos tusen andra.
Jag har vaknat men ännu inte somnat.

Jag försvann när du sov i djupaste dröm. Fanns bara ett skal kvar som jag lämnade hos dig.
Kött och blod men ingen passion.
Lögner och svek som ingen vet om, jag tar allt med mig.
Du har krälat i mitt smuts, jag har sett allt bakom min mask.
Något jag älskat har blivit till avsky, skyr det som hos tusen andra.

Du har sovit bredvid min smutsiga kropp, jag har varit elak men du har inget vetat om.
Har du vaknat med svartaste jord i din säng så var det bara jag som legat tätt intill.
När jag viskat i ditt öra, kysst dig ömt. Då jag fått dig känna att det varit något speciellt, har det bara varit en makaber scen.

Inga kommentarer: