tisdag 31 mars 2009

Bords Bön

Kära mat.
Vi tycker så mycket om dig att vi kan äta upp dig.
Det ska vi oxå göra men först vill vi tala om för dig hur vacker du är, hur god och nyttig.
Vi önskar att oxå vi vore det.
Själv ska du försvinna såsom och vi en gång, men djupt i våra magar ska vi länge minnas dig.
Din ande ska sväva över bordet salig i åminnelse.

Amen

Finaste människor ni gör mig så lycklig.
Mina ögon tårades äntligen när jag fick denna underbara bön.
Känns så otroligt vackert att ni tycker så fina saker om mig.
Ofta glömmer jag bort att jag är en fin människa, men blir påmind när jag möter så underbara personer som ni är.
Ni är vackra, har varit goda och nyttiga för mig.
Tack!

Ett nytt kapitel tar sin början nu.
Jag lämnar saker bakom mig och tar ett nytt steg in i framtiden.
Vet inte vad som döljer sig bakom ridån och det känns otroligt spännande
att få se vad när den går upp.
En kabaré av frestelser, utmaningar, glädje och sorg.
Jag är beredd!

Inga kommentarer: