torsdag 18 februari 2010

Min Isprinsessas Saga

Du är alltid i mitt hjärta hur jag än försöker ta ditt liv.
Hur kan någon skimra så ljust när jag översköljts av min egen smuts.
Varför står du alltid bredvid, närmre än min egen skugga.
Hur ska jag kunna andas när du försvunnit ur min tid.
När får vi våran klocka att stanna, stanna i frid.

Hur kan mitt öga lura mig så, i varje reflektion av glas står du där naken.
Varför hoppas jag att du ska finnas där bakom varje hörn.
Jag ser dig i varenda vacker detalj, allt njutbart det är du.
När musik flyter genom mina öron då är du varje ton.

Varför dansar du i mina vener i vacker kalabalik.
Du styr mina händer över ditt lena landskap när jag somnat in.
Hur kan du viska sött när jag inte ens kan se dig.
Du är mitt hjärta, en vacker liten saga utan ett slut.

1 kommentar:

airaM sa...

Du skriver ju så bra.