tisdag 16 februari 2010

Ensam tolk

Jag skriver detta för dig som kan se inifrån någon annans ögon.
Låter dig som kan uppleva sanningen bakom min fasad läsa mina ord.
Till dig som kan tolka efter den andra människan utifrån dennes upplevelser, språk och kunskap.

Du som inte ser den andras nakna kropp när du själv står naken.
Till dig vars tanke bara lyser för din egen ensamhet.
Jag låter dig inte läsa med blinda ögon du har aldrig använt din känsel.
Jag har inget du vill förstå, inget du kan förstå. Bara tolka efter eget huvud när det handlar om mitt hjärta. Klä av dig först, jag har alltid velat se dig naken.

1 kommentar:

Unknown sa...

Din fasad,
din sanning
dina ord,
dina upplevelser,
ditt språk och dina kunskaper.
Din nakna kropp
Ditt hjärta

Min ensamhet
Min känslolöshet
Mitt oförstånd