onsdag 25 mars 2009

Behov och styrka

Hmm, vad gör jag när behovet finns kvar men inte människan, inte tingesten?
Ignorerar mina känslor, stänger av det jag känner och låtsas att jag inte bryr mig?
Blir knäpp på mig själv!
Jag kan inte stänga av för saker som jag har ett behov för, jag är inte svag i min själ, jag är svag för vissa saker, för vissa människor.
Svaga människor är dom som lyckas stänga av. Har alltid trott att det är dom som är starka.
Styrka är att våga visa, känna och berätta för sin omvärld vad man tycker och känner.
Lägga upp sitt hjärta på ett silverfat och låta alla ta för sig. Här är jag!
Just nu gör jag ingenting, känner mest bara.
Behovet finns kvar och jag ska låta mig själv känna utan att styra så mycket, det kommer alltid till mig när jag behöver det som mest, när jag slutar leta så finner jag.

Inga kommentarer: